Menu
- Artykuły
- Ludzie
- Szlaki
- Zobacz trasy narciarskie
- Profile
- Prywatyzacja PKL - opinie
- Olimpiada w Tatrach - opinie
- Konkursy
- Galeria zdjęć
- Filmy
- Pogoda
Współpraca
Zaloguj się
Aktualności
Kasprowy bez barier?
Dodano: Środa, 21 październik 2009 / Ilość wyświetleń: 4189Polskie Koleje Linowe planują ułatwić dostęp do kolejki na Kasprowy osobom niepełnosprawnym. Obecnie, mimo że kolej jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, dostęp do niej jest utrudniony.Jak informuje Jakub Sikorski, asystent burmistrza Zakopanego ds osób niepełnosprawnych, na stronie Urzędu Miasta (www.um.zakopane.pl), mimo przystosowania infrastruktury kolejki na Kasprowy Wierch (po jej modernizacji osoby na wózkach mogą nią wyjechać na szczyt bez problemu), swobodny dostęp do niej jest utrudniony, a niekiedy wręcz niemożliwy. Osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku, by się dostać do kolejki, musi przyjechać samochodem na parking Polskich Kolei Linowych, skąd przy pomocy uprzejmych pracowników PKL bez problemu dostanie się do wagonika kolejki. Jednak osoby, które dojadą do Kuźnic na wózku i zapragną wjechać na Kasprowy Wierch, są w większości przypadków skazane na porażkę z powodu braku dogodnej ścieżki, prowadzącej do budynku dolnej stacji kolejki. Tak więc, aby poszerzyć program „Tatry bez Barier” i promować „Kasprowy Wierch bez Barier”, należy znaleźć sposób rozwiązania tego problemu. Nad tym, jak to zrobić, na roboczym spotkaniu w Urzędzie Miasta Zakopane, które odbyło się 7 października, zastanawiali się przedstawiciele: Polskich Kolei Linowych – prezes Andrzej Laszczyk i wiceprezes Paweł Murzyn, Tatrzańskiego Parku Narodowego zastępca dyrektora Stanisław Czubernat i Marek Pęksa, Główny Specjalista ds. Ochrony Przyrody oraz Urzędu Miasta Zakopane – burmistrz Janusz Majcher i Jakub Sikorski, Asystent Burmistrza ds. Osób Niepełnosprawnych. Zostały przedstawione cztery propozycje rozwiązania problemu. Do dalszych prac przeszła propozycja pochylni, która jednocześnie stanowiłaby element małej architektury.W ramach kolejnego kroku prezes Andrzej Laszczyk zobowiązał się do przygotowania projektu i kosztorysu planowanej inwestycji. Ustalono, że na 31 marca 2010 roku powinna zostać przygotowana dokumentacja pozwalająca na rozpoczęcie prac. Kolejne spotkanie odbędzie się w listopadzie 2009 roku.